2009. november 22., vasárnap
A negatív tér rajzolás nem más tulajdonképpen, mint lerajzolni az üres tereket, meglátni azt, ami nincs is ott. :-) Fura, mi? Amiért erre van szükség az az, hogy még inkább el tudj vonatkoztatni attól, amit tulajdonképpen rajzolsz. Vagyis hogy a bal agyfélteke verbális nevén nevező módja, ne kavarjon be, és valóban azt tud rajzolni, amit látsz és ne azt, amit gondolsz, hogy látsz. Ez lehet, most kicsit ködösen hangzik, de nem akarok túl mélyen bele menni ennek a hátterébe, inkább csináljunk egy feladatot hozzá :-) A lényeg az, hogy mindenről, amit ismerünk, van egy előzetes tudásunk, egy kialakult képünk, és ez sokszor bezavar a valósághű rajzolásba. Ezt a feladatot lehetne nézőkével (műanyag képsík, elkészítését lásd egy korábbi bejegyzésemben), ha valami valóságos dolgot választanánk modellnek, mondjuk egy virágot, de most inkább egy kép lerajzolásán keresztül gyakoroljunk. Az alábbi linkről le tudod tölteni az itt látható szék lerajzolandó változatát. https://www.opendrive.com/files?5782685_zlPMb Az itt látható széknek kell megrajzolnod a negatív tereit, vagyis azt, amit a kis képen feketének látsz. 1., Próbáld meg úgy nézni a képet, mintha a szék ott se lenne, és az üres tereket formaként próbáld meg meglátni. 2., Rajzolj egy szálkeresztet a referenciaképre (én ezt berajzoltam neked) és a papírodra is rajzold ezt fel halványan. 3., Válasz ki egy alapegységet, egy alapformát, ehhez kell majd az összes többi formát viszonyítanod. Ez az alapegység ne legyen se túl nagy, se túl kicsi. Pl. legyen a székek lábai között lévő egyik forma. 4., Most rajzold át az alapegységedet a papírodra. Nézd meg a szálkereszthez való viszonyát, arányát, méretét, szögeit. És próbáld meg ugyanolyannak, és ugyanakkorának megrajzolni. 5., Az alapegység kiválasztása és megrajzolása nagyon fontos, mert ettől függ, hogy jó lesz-e a végeredmény, hiszen ehhez fogsz mindent viszonyítani. 6., Ha ez meg van, akkor térj át a következő formára és rajzold meg azt is. Figyelj az alapegységedhez való viszonyára. Mekkora távolságra van tőle, milyen szöget zár be vele, nézd a szálkereszthez való viszonyát is. 7., így haladj egyik formáról a másikra, mint egy kirakónál. A széken kívüli tereket is formaként próbáld meg értékelni, a szék egyik oldala és a lép szélei közötti formaként. Így könnyebb lesz megrajzolni. 8., ha kész vagy, akkor a szélek azon tulajdonságának köszönhetően, hogy mindennek van egy közös széle. Vagyis a negatív tér, negatív formák szélei egybeesnek a szék széleivel, így megkapod magának a széknek a körvonalát is. 9., Radírozd ki a szálkeresztet és satírozd be feketére a negatív teret, hogy kiugorjon a képből a szék formája. Ez a feladat a terek észleléséhez segít hozzá, és egy feladat a realisztikus rajzolás felé. Hiszen hozzásegít, hogy a dolgokat tényleg olyannak rajzoljuk, amilyenek. Ez is része a jobb agyféltekés online rajztanfolyamnak, de ott sokkal részletesebben elmagyarázom a metodikáját, használatát, és a realisztikus rajzolásban való szerepét. :-) Remélem élvezted a feladatot, valami miatt az emberek szeretik az ilyen rajzokat nézni, talán az összetettsége miatt és mert jól mutatnak a papíron. Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam, ha szeretnél megtanulni rajzolni a pálcikaembertől az élethű portrérajzolásig akár egy hét alatt, akkor kattints ide. Ha már végeztél Jobb agyféltekés rajztanfolyamot, akkor pedig további gyakorlásra is alkalmas ez a tanfolyam. Vannak résztvevőim, akik pont ebből az indokból rendelték meg, és használják megelégedéssel.

0 megjegyzés:

Elérhetőség

Rajz rendelés, portrérajzolás, valamint az Online rajztanfolyamról érdeklődés: contact@rajzhobby.hu

Iratkozz fel Feedre

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam
Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Keresés ebben a blogban

Hobby rajz's Fan Box

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam
Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Itt tudsz feliratkozni hírlevélre

Add meg az e-mail címed:

Delivered by FeedBurner

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.