2009. október 20., kedd

És ahogy tegnap ígértem, itt a folytatása a szem rajzolásának. Tulajdonképpen az alap itt is a jobb agyféltekés rajzolás, hiszen a látásmódunk megváltoztatása kell ehhez is...

A link, az eredeti anyaghoz: http://www.dueysdrawings.com/eye_tutorial.html

8., A szivárványhártyával ennél a pontnál már készen voltam és a szemben lévő fénypont is kiemelkedett már. A kiemelt területek tisztán tartása kulcsfontosságú, hogy elérd a szem valósághű hatását, vagyis, hogy kicsit nedvesnek tűnjön, és hogy a kifejezést is ábrázolni tudd, hogy lásd mögötte a gondolkodó „embert”. Ennek lennie az egész rajz legvilágosabb részének. Árnyékold körbe ezt a területet. Ha szeretnéd, hogy a fénypontjaid jobban ragyogjanak, akkor több árnyat vigyél fel köréjük.

9., Itt már körül árnyaltam a fénypontokat, kiemeléseket. így mos már fényesnek és nedvesnek tűnik.

10., A szemöldök igazán ijesztő lehet, főleg Armin-é (az ezen a képen ábrázolt szem tulaja), hiszen sötétek egy kis szürke árnyalattal. Itt egy kicsit lassíts le és gondolkodj el rajta egy darabig. Ennél a lépésnél a 3B-s ceruzámat használtam, de nagy odafigyeléssel a szemöldök árnyalati különbségeinek ábrázolására. Észrevettem, hogy a bal és a lenti részek sötétebbek voltak a képen, mint a többi része a szemöldöknek. Találkoztam egy másik kiemeléssel/ fényponttal is, amit még korábban megjelöltem, szóval ezt egy kicsit körbeárnyékoltam. Miután kész voltam a terület tónusozásával, fogtam a 3B-s Rotring ceruzámat (ezt írja azt oldalon, de szerintem nem kell Rotring, hanem egy jól kihegyezett 3 vagy 5B-s ceruza jó ide) és elkezdtem kis apró határozott mozdulatokkal felvinni a szemöldök kis szőrszálait a terület körül. Nem kell ezt túlbonyolítani, csak úgy véletlenszerűen.

11., Folytattam a munkát a szemöldökön, hozzáadva a közben a képen észrevett apró részleteket is. Néhány világosabb szőrszálat hozzáadtam, amik eddig elkerülték a figyelmemet, agy hegyes radír segítségével ( sniccelővel vágd vékony szeletekre a radírod és ott képezz hegyes végeket. Legyen jó minőségű a radír, pl. Kohinor, az az elefántos...). A szemöldök alatt fekvő bőr ábrázolásához egy kis tónust/ árnyalást adtam hozzá.

12., Mikor úgy éreztem, hogy a szemöldökkel megvagyok, tovább léptem. A szem alatti terület kidolgozásával folytattam, ugyanazt a satírozós, körkörös technikát alkalmaztam, mint korábban. Ügyelj rá, hogy elegendő figyelmet fordítasz a dőlésekre, esésekre, átmenetekre a világos és sötét részek között. A ráncokat is figyeld meg a szem alatti területen és add hozzá őket. Ahogy elsatíroztam a ráncokat ismét besötétítettem őket.

13., Tovább dolgoztam a szem alatti területtel és a szempillákkal. Egy csomó világosabb szempillát kellett megrajzolnom, ezek nem teljesen fehérek, így körbe kellett rajzolnom őket és elsatírozni nagyon gyengéden. Dolgoztam még a szem alatti redőkön/ ráncokon is.

14., Most már majdnem kész. Belesatíroztam néhány helyen a sötétebb területeket a világosabbakba a zsebkendőt (ő persze nem ezt mondja, hanem valami eszközt, de a zsepi tökéletesen megfelel a célraJ ) használva körkörös mozdulatokkal. Szerintem leginkább a közép tónusoknál látszódik, hogy a körkörös technika használata mennyire kifizetődő.

15., Ez a befejező lépés. Ez alapvetően csak, hogy kitisztítsuk a rajzot és hogy az apró részleteket még hozzáadjuk, ha szeretnénk. Én sok pontot adtam hozzá a rajz során, hogy a pórusokat és a bőr tökéletlenségeit ábrázoljam. A fénypontok, világosabb részek körül is sötétítettem, hogy ragyogóbbá tegyem a fényeket.

A lényege a rajzolásnak, hogy megértsük, hogy meglássuk a tónusokat, és hogy olyanra eddzük a szemünket, amit mások nem vesznek észre!!!:-)

Online Jobb Agyféltekés rajztanfolyam, ha szeretnél megtanulni rajzolni az alapoktól, könnyen és gyorsan, de a saját tempódban, akkor kattints ide. Ha szeretnél meglepni valakit egy szép grafitrajzzal, akkor ide kattints.

Hogyan válassza ki a legjobb utónevet, keresztnevet gyermekének? utonev-keresztnev.hu/utonev-p32.keresztnev

0 megjegyzés:

Elérhetőség

Rajz rendelés, portrérajzolás, valamint az Online rajztanfolyamról érdeklődés: contact@rajzhobby.hu

Iratkozz fel Feedre

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam
Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Keresés ebben a blogban

Hobby rajz's Fan Box

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam
Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Itt tudsz feliratkozni hírlevélre

Add meg az e-mail címed:

Delivered by FeedBurner

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.