2010. január 10., vasárnap
Szeretnék kicsit segíteni, hogyan is kezdj hozzá a rajzoláshoz, illetve hogy milyen eszközök vannak. Ceruzák: Már volt egy bejegyzésem a ceruzákról, ahol leírtam, hogy mit jelentenek a számok és a betűk (lásd itt). Én a B-s ceruzákat használom a rajzaimhoz, mert azok alkalmasak az árnyékoláshoz. A ceruza fajtájától függően 5B (koh-i-noor), ill. 3B-s (Bruynzeel) ceruzával szoktam a vázlatot, a körvonalakat megrajzolni, és utána váltogatom az árnyék tónusától függően a ceruzákat. Amit én szeretek az a Koh-I-Noor ceruzák és a Bruynzeel grafit ceruzák. Ez utóbbit használom már mostanában, mert valahogy azzal finomabbnak, könnyebnek érzem az árnyalást. Viszont a Koh-I-Noor is nagy kedvencem volt sokáig, és nagy előnye, hogy szinte mindenhol lehet kapni. A Bruynzeel ceruzákból nagyobb a skála, ott 9B-t is lehet kapni, míg a Koh-I-Noor-ból a 8B-s a legpuhább. Vagyis az előbbivel intenzívebb, sötétebb feketéket tudsz elérni. Radírok: Rengeteg féle radír létezik, de itt nagyon figyelmesnek kell lenni, mert a legtöbb nem alkalmas rajzolásnál való radírozáshoz. Ami nagyon jó, az a Koh-I-Noor elefántos, téglatest formájú radír, valamint a gyurmaradír. Az előbbit én kisebb darabokra szoktam felvágni sniccelő pengével, hogy élesebb széleket, hegyeket kapjak, és így precízebben tudjak vele kis részeke is radírozni, fényeket kiemelni. A gyurmaradír pedig nagyon jól alakítható. Kis hegyeket, csúcsokat is tudsz belőle formálni, így a legapróbb fényeket is ki tudod vele emelni. Valamint ha túl erősre sikerült valahol az árnyék, akkor "fel is itathatod" vele a fölösleges grafitot, úgy hogy finoman hozzáütögeted a radírt az adott területhez. A gyurmaradír nagy kedvencem mostanában, és szinte csak ezt használom, mert további előnye még az is, hogy egyáltalán nem roncsolja a papír felületét. A mostanában nehezen beszerezhető Faber-Castell Perfection ceruzaradír is nagyon jó. Olyan alakja van mint egy ceruzának. Ebből van kétvégű és sima is (abból pedig kétféle). Az egyik végén puhább, a másikon kissé keményebb radír található. Azért szeretem, mert nagyon precízen lehet vele dolgozni, de mostanában nem nagyon lehet kapni. A Kes Papraban szoktam néha beszerezni az egy végűt, a puhább fajtát. De tökéletesen megfelel a gyurmaradír is. Van még a Faber-Castell tömb radír. Ez egy masszívabb, keményebb radír. Én ezt az éles szélek, fények meghúzására szoktam használni. Ha szeretnél megtanulni rajzolni az alapoktól, akkor katt ide. Ha egy szép grafitrajzzal szeretnél meglepni valakit, akkor ide kattints.

0 megjegyzés:

Elérhetőség

Rajz rendelés, portrérajzolás, valamint az Online rajztanfolyamról érdeklődés: contact@rajzhobby.hu

Iratkozz fel Feedre

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam
Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Keresés ebben a blogban

Hobby rajz's Fan Box

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam
Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Itt tudsz feliratkozni hírlevélre

Add meg az e-mail címed:

Delivered by FeedBurner

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.