2009. október 19., hétfő

Találtam egy nagyon jó kis anyagot a realisztikus szem rajzolásához. Angol nyelvű az oldal, de képekkel van illusztrálva és ide leírtam magyarul az egyes lépésekhez tartozó szöveget, ha esetleg valakinek nehezebben menne az angol.

És itt a link: http://www.dueysdrawings.com/eye_tutorial.html

1., Ehhez a tananyaghoz az egyik legedzettebb szemet választottam a rajzolásban, Armin Mersmann szemét. A szem körvonalának a felvitelével kezdtem. Ez még csak egy alap vonalas rajz. Jelöltem néhány fénypontot is a szemöldökben és a szemben is, hogy ne feledkezzek meg róluk később.

2., Elkezdtem sötétíteni a rajzon a legsőtétebb helyek közül néhányat. Ne félj attól, hogy túl sötétre rajzolod ezeket a területeket. Ez nem fog számítani. Sőt, ez valószínűleg segíteni fog a rajz vége felé, mert egy kontrasztot fog képezni. Ezekhez a területekhez én egy 3B-s ceruzát használtam, kicsit erősebben rányomva, de azért nem annyire hogy berovátkáza/bevágja a papírt.

3., Elkezdtem árnyékolni a szemhéjat és a körülvevő területeket. Egy alapvető firkálási technikát használtam, mert úgy terveztem, hogy össze fogom satírozni a rajzot (papírzsebivel elmaszatolást jelent) és így ennél a pontnál a rajnak az nem számít, hogy mi látszódik. Ezek a területek 3B-s ceruzával lettek árnyalva, nem sok nyomás alkalmazásával.

4., Elkezdtem elsatírozni a grafitot, amit az előző lépésnél vittem fel. Bőrt rajzolok, hogy valósághű legyen az, ahogyan néz. Én úgy találtam, hogy a körkörös mozdulattal való elsatírozás a legjobb ehhez a textúrához. Ennél a lépésnél pótolom is azokat a sötét részeket, amik a satírozástól elmosódtak.

5., Folytattam a tónus megteremtését a 3B-s ceruzával úgy, hogy nagy figyelmet fordítottam az apró részletekre a fotóm alapján (amiről a szem rajza készült). Némi árnyalatot/ tónust satíroztam a szem belső részéből a szemgolyóba is. Ne kövesd el azt a hibát, hogy a szemgolyók fehérek. Nem fehérek, hacsak nem a fény tökéletesen nem úgy tükröződik vissza róluk. Hasonlítsd össze a szemben lévő fénypontokat a szemgolyó árnyalatával/ tónusával. Látni fogod, hogy különbözőek.

6., Ebben a lépésben a szem szivárványhártyáján kezdtem el dolgozni. Ez sok türelmet és megfigyelést igényel. Minden szem különböző, úgyhogy nincs rá egy egyetemes mód, hogy ezt a lépést pontosan meghatározzuk. Csak nézd meg jó alaposan azt, amiről rajzolsz és rajzold le azt, amit látsz.

7., Ennél a lépésnél félig voltam kész a szivárványhártya megrajzolásával. Az itt lévő tónus/ árnyalat eltéréseket kerestem és azt rajzoltam, amit láttam.

A folytatás a következő bejegyzésemben lesz. :-)

Online Jobb Agyféltekés rajztanfolyam, ha szeretnél megtanulni rajzolni az alapoktól, könnyen és gyorsan, de a saját tempódban, akkor kattints ide. Ha pedig szeretnél valakit meglepni egy különleges ajándékkal, ide katt. Hogyan válassza ki a legjobb utónevet, keresztnevet gyermekének? utonev-keresztnev.hu/utonev-p32.keresztnev

0 megjegyzés:

Elérhetőség

Rajz rendelés, portrérajzolás, valamint az Online rajztanfolyamról érdeklődés: contact@rajzhobby.hu

Iratkozz fel Feedre

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam
Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Keresés ebben a blogban

Hobby rajz's Fan Box

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam
Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Itt tudsz feliratkozni hírlevélre

Add meg az e-mail címed:

Delivered by FeedBurner

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.